Dit zijn de voordelen van adverteren op LinkedIn
Adverteren op LinkedIn: dit zijn de voordelen
Aangezien LinkedIn een zakelijk platform is, is het logisch dat je op het platform niet B2C, maar B2B adverteert. ‘’Gewone’’ consumenten kom je tenslotte niet tegen. Maar dit zijn niet de enige voordelen die jou doen besluiten om te kiezen voor adverteren op LinkedIn.
-
Zakelijke doelgroep
Het bereiken van een zakelijke doelgroep met LinkedIn-advertenties is essentieel voor het succes van je campagne. LinkedIn biedt een uitgelezen kans om je boodschap gericht over te brengen op je zakelijke doelgroep. Zorg ervoor dat je content relevant is en aansluit bij de behoeften en interesses van je zakelijke doelgroep, om zo effectief mogelijk resultaten te behalen.
-
Specifiek targeten
Zeker ten opzichte van adverteren op Facebook en adverteren op Instagram, maak je je doelgroep heel erg specifiek. Bij SEA of andere social ads, target je op tijd en locatie, bij LinkedIn heb je de mogelijkheid om te selecteren op functietitel, branche, interesses en vaardigheden.
-
De doelgroep heeft een doel
Het grootste verschil tussen de gebruikers van LinkedIn en de gebruikers van andere platforms zoals Facebook en Instagram is het doel. De gemiddelde Facebook- en Instagramgebruiker scrolt door de feed heen voor een stukje entertainment. De gebruiker van LinkedIn daarentegen weet over het algemeen veel beter wat hij of zij wil en wat het doel van het LinkedIn-bezoek is.
Je hoeft dus niet je doelgroep niet te vertellen dat ze jouw product of dienst nodig hebben, maar waarom ze dat product of de dienst bij jou af moeten nemen.
-
Duidelijke meetbare resultaten
Na het opzetten van een advertentiecampagne is het niet heel ingewikkeld om de resultaten van je advertenties te meten en vervolgens je strategie indien nodig aan te passen. LinkedIn biedt namelijk een duidelijk inzicht in de prestaties van je campagne. Je ziet eenvoudig hoe vaak je advertenties zijn weergegeven en hoe vaak erop is geklikt. Deze waardevolle gegevens geven jou de mogelijkheid om de effectiviteit van je campagne te beoordelen en te bepalen of je advertenties een positieve ROI hebben. Je stuurt wanneer nodig je campagne ook bij op basis van statistieken. Indien je campagne niet het gewenste resultaat oplevert, is het geen probleem om deze direct stop te zetten.
Hoe adverteer je op LinkedIn?
Nu wil je vast weten hoe je op LinkedIn moet adverteren? Geen zorgen, dat vertellen we je graag. Maar dat doen we wel in een ander blog ”hoe adverteer je op LinkedIn”.
Onder de loop
Is jouw SEA goed ingesteld?
Onze SEA specialisten hebben een SEA checklist gemaakt waarmee jij zelf de resultaten van jouw campagnes kunt beoordelen.