Diensten

Leadgeneratie


Op zoek naar leads? Jouw website is hier hét middel voor. Maar zonder bezoekers ook geen leads. Wij helpen je met het opzetten van een leadgeneratie strategie

Meer leads op jouw webshop

Iedere dienstverlener is op zoek naar leads. Van offerteaanvragen tot contactmomenten of telefoontjes. Toch is het bereiken van de ideale doelgroep niet zomaar gedaan. Ze vervolgens nog eens laten converteren is weer een nieuwe kunst. Door onze jarenlange ervaring en achtergrond in leadgeneratie helpen wij verschillende bedrijven met het opzetten van een leadgeneratie strategie waar je nog lange tijd plezier van hebt. Wil jij ook:

  • Meer kwalitatieve leads?
  • Leads via jouw eigen website;
  • Minder hoge kosten per lead?
 

Leadgeneratie diensten van IQ Leads


Door de loop der jaren heen hebben wij expertise opgebouwd voor allerlei CMS sytstemen. De meest bekende zijn:


Wordpress Leadgeneratie

Wordpress is wereldwijd het meest gebruikte CMS voor lead generatie. Door de grote hoeveelheid thema's en plugins kun je jouw website optimaliseren op ieder vlak dat je wil. En dat tegen relatief lage kosten, want je hebt in de basis geen maandelijkse kosten aan Wordpress. 

Meer over Wordpress

Overige CMS

Wij bouwen geen sites in ieder CMS systeem. In plaats daarvan focussen wij ons op een aantal systemen om daar echte specialisten in te zijn. Dit betekent niet dat wij geen optimalisaties doorvoeren aan websites die op een ander CMS draaien. Denk bijvoorbeeld aan: Prestashop, Kirby, Webflow en Umbraco. Maar ook voor maatwerk websites kunnen wij een werkende strategie uitstippelen. 

Happy customers

Geslaagde Leadgen optimalisaties voor klanten

Onze experts hebben al verschillende succesvolle leadgeneratie strategieen uitgewerkt voor diverse klanten. Neem vooral een kijkje bij onze klantcases.


Onze e-commerce experts staan altijd klaar om nieuwe uitdagingen aan te gaan en iedere mogelijkheid te benutten. Wij zijn altijd bereid om jou te helpen met het opzetten en uitvoeren van een ecommerce strategie. Wil je meer weten?  

Spreek een specialist

Samen een Ecommerce strategie opzetten?

Wij snappen dat jij als ondernemer het liefst doet waar je hart ligt: ondernemen. Toch is een werkende ecommerce strategie onmisbaar als je wilt groeien. Wij gaan graag een samenwerking met je aan om dit te realiseren. Een samenwerking. Dit betekent dat we onze krachten bundelen: jij bent de vak/productspecialist. Wij zijn de online marketing specialisten. Door jouw inhoudelijke kennis te bundelen met onze kennis van de online wereld komen we tot een ecommerce strategie waar jij nog lang plezier van hebt. 

Hoe deze strategie uitgevoerd wordt bepaal jij zelf. Bij ons geen panklare samenwerkingstrajecten, maar maatwerk. Samen kijken wat voor jou haalbaar is. Wil je graag een deel zelf doen? Of kies je er liever voor om alles uit te besteden. Bij ons kan het allemaal. En kom je er na een tijd achter dat je toch minder tijd had dan gedacht? Dan schalen we het project gewoon op zodat jij weer meer tijd hebt.

Hoe IQ Leads jou helpt met een ecommerce strategie


Je hebt een idee voor een (of meerdere) producten en wil deze online gaan verkopen. Je bent immers van mening dat online beter werkt, of je maakt deze keuze vanuit kostenperspectief. Toch blijven na een tijdje de gewenste resultaten achter. Hoog tijd voor een duurzame ecommerce strategie waar je nog lang profijt van hebt. Wij helpen je graag bij het opzetten van een ecommerce strategie, maar voeren deze ook graag voor je uit. Wat jij het liefste hebt. Zo is iedere samenwerking bij ons maatwerk. 

1
Korte kennismaking
In een kort intakegesprek bespreken we jouw wensen. Wat is voor jou belangrijk? Tegen welke problemen loop je nu aan? En wat wil je bereiken?
2
Onderzoek en analyse
Op basis van de input uit de intake gaan wij jouw website en de markt uitgebreid analyseren. Waar liggen kansen? Dit verwerken we in een audit.
3
Opstellen strategie
Na het analyseren van de website en de markt, stellen wij een duurzame leadgeneratie strategie op die helpt om jouw gehele website te optimaliseren
4
Uitvoering & optimalisatie
Zodra de neuzen dezelfde kant opstaan, gaan wij (of jijzelf) aan de slag met het implementeren van de strategie. Op naar meer leads!
Onze succesformule voor Leadgeneratie
    • SEO30%
    • SEA30%
    • Social20%
    • E-mail10%
    • Development10%
    • Succes100%

    Wat kun je verwachten van een leadgen strategie?

    Zodra wij een analyse hebben gemaakt kunnen we gericht advies geven over wat voor jouw situatie de beste strategie is. Ambitieus maar realistisch. Afhankelijk van wat er naar voren komt tijdens de analyse kun je onder andere de volgende adviezen verwachten:

    SEO Strategie voor Leadgeneratie

    SEA Strategie voor Leadgeneratie

    Social Strategie voor Leadgeneratie

    Een gratis marketing scan aanvragen?

    Ecomm strategie op basis van data & analytics

    Als marketeers zijn wij dol op data. Wij maken dan ook zoveel mogelijk keuzes op basis van data. Of dat nu zoekvolume is of data van gebruikers die al op jouw site komen. Zonder data is jouw als een schip zonder kapitein. 

    Bij het aangaan van een samenwerking om jouw ecommerce resultaten te verbeteren spreken we dan ook KPI's af die voor jou belangrijk zijn. Deze vullen we aan met KPI's die voor ons als marketeers belangrijk zijn. Zo hebben we altijd genoeg statistieken om te meten of de gehanteerde strategie succesvol is. Wil jij ook:

    • Inzichtelijke strategieën voor optimale resultaten?
    • Keuzes maken aan de hand van data?
    • Meer verkopen?

    Veelgestelde vragen over e-commerce

    Vragen over data & analytics? Wij hebben de meest gestelde vragen gebundeld en op een rijtje gezet. Staat jouw vraag er niet tussen? Niet getreurd, want onze specialisten vertellen je graag meer over de mogelijkheden van data & analytics. Bel gerust eens op of stuur een mailtje.

    Hoe optimaliseer je je website op basis van data & analytics?

    Waarom is gebruik maken van data & analytics zo belangrijk?

    Wat voor soort gegevens kan ik verzamelen met data & analytics?

    Hoe vaak moet ik mijn data & analytics bekijken?

    Hoe kan ik de effectiviteit van mijn online marketing campagnes meten met data & analytics?