Tip 3: Google Ads Lightspeed webshop
Online adverteren kan op elk moment handig zijn. Lightspeed SEO is een langetermijnstrategie. Als beginnende webshop eigenaar heb je dan ook advertenties nodig om van begin af aan in de zoekmachines zichtbaar te zijn. Maar ook als je al jaren actief bent, kunnen advertenties jouw omzet verhogen. Bijvoorbeeld door aanbiedingen te promoten of nieuwe producten uit te lichten.
Veel ondernemers kiezen dan ook voor een combinatie tussen Google Ads en Lightspeed webshop. Google Ads is het programma van Google waarmee advertenties in Google worden vertoond. Aangezien vrijwel 95% van de Nederlanders producten zoekt via Google, bereik je met deze advertenties een heleboel mensen. Bovendien zoeken ze actief naar producten en is er vaak een duidelijke koopintentie. Dankzij de juiste advertentie kopen ze dan bij jou.
Daarvoor moet je Google Ads en jouw Lightspeed webshop wel aan elkaar koppelen. Hiervoor plaatsen wij speciale scripts op je webshop. Laat je jouw Lightspeed webshop door ons bouwen? Dan plaatsen we deze scripts direct op de webshop.
Tip 4: Lightspeed en de Facebook-pixel
Onze laatste tip over online marketing voor Lightspeed webshop is de Facebook-pixel. Naast Lightspeed SEO, de koppeling tussen Google Shopping en Lightspeed webshop en een script voor Google Ads op jouw webshop heb je nog een belangrijke koppeling. Dat is de Facebook-pixel.
Met die pixel meet Facebook allerlei gegevens op jouw website. Zoals hoeveel bezoekers er vanaf Facebook naar jouw website komen. En hoeveel conversies die bezoekers opleveren. Maar het belangrijkste voordeel van de Facebook-pixel is: doelgerichte advertenties op Facebook. Doordat de Facebook-pixel meet wie er vanuit Facebook jouw website bezoekt, kun je speciale advertenties op Facebook maken die je alleen aan die mensen laat zien.
Er is nog veel meer mogelijk met deze pixel. Nieuwsgierig? Lees dan ons blog met 19 tips voor Facebook-adverteren.