Data & Analytics

Data en het analyseren van data is voor een online marketeer natuurlijk een dagelijkse bezigheid. Aan de hand van data is het namelijk mogelijk om conclusies te trekken en plannen te maken. Wij helpen jou dan ook graag om alle data die voor jou interessant is inzichtelijk te maken.

Google Analytics

Analyseren van het gedrag van al jouw websitebezoekers.

Lees meer

Google Tag Manager

Het meten van specifieke gebeurtenissen en events op je website.

Lees meer

Google Data Studio

Een overzichtelijke rapportage van de prestaties van jouw website.

Lees meer

Data & analytics?

Als wij het over data hebben, bedoelen wij dat in de breedste zin van het woord. Letterlijk alle gegevens over jouw website die bekend (of meetbaar) zijn, vallen hieronder. Of het nu gaat om organische vertoningen binnen Google, het totale aantal website bezoekers, de CTR vanuit Google ads of inschrijvingen voor een nieuwsbrief: wij willen alles in kaart brengen. Het in kaart brengen van data doen wij met verschillende analytische tools. Een aantal tools die voor iedereen te gebruiken zijn, maar ook een aantal in-house tools om data in kaart te brengen. Hierdoor weet jij als website eigenaar precies wat er gebeurd en waar er nog verbeteringen mogelijk zijn.

Een van de meest gebruikte tools om data inzichtelijk te maken is Google Analytics. Deze service is voor iedereen te gebruiken. Dit programma is door Google voor een groot gedeelte al voor je ingesteld. Je hoeft alleen zelf nog maar te zorgen dat de tracking code op je website wordt geplaatst. Moeite met het implementeren van Google Analytics? Wij helpen je graag.

Ondanks dat Google al een hoop heeft ingesteld, zijn er nog voldoende zaken die jij zelf moet doen voordat je jouw data optimaal kunt analyseren. Denk hierbij aan het instellen van filters op je View, instellen van conversiedoelen en uitsluiten van betaalproviders. Uiteraard is dit nog niet alles, maar dit is per website en branche weer anders. Als ervaren marketing partij kunnen wij er voor zorgen dat Google analytics klaar voor gebruik is. Toch nog moeite met het interpreteren van de data? Wij geven je graag een spoed-cursus. Telefonisch of gezellig bij ons op kantoor.

data en analytics door iq leads

Meten van gebeurtenissen op je website

Binnen Google Analytics is het mogelijk om een groot deel van het verkeer te meten. Wil jij specifieke gebeurtenissen op jouw website meten? Zoals het klikken op een bepaalde knop? Voor dit soort specifieke gebeurtenissen gebruiken wij Google Tag manager. Dit programma maakt het mogelijk om de meest complexe gebeurtenissen op de website te meten, welke je vervolgens weer kunt terugzien in Google Analytics. Hulp nodig bij het implementeren van Google Tag manager? Neem dan contact op met onze specialisten!

Data bundelen en rapporteren

Ondanks dat Google Analytics, Tag manager en Search Console voor ons dagelijkse kost is, snappen wij best dat jij geen zin hebt om lang op zoek te gaan naar de cijfers die jij wilt weten. Daarom hebben wij de belangrijkste data gebundeld in een dashboard van Google Data studio. Op deze manier zie jij in een oogopslag de data die jij nodig hebt. Of het nu gaat om het aantal sessies van de afgelopen maand, het gemiddelde conversiepercentage per maand of jouw totale opbrengst. Wij zorgen ervoor dat jij in een oogopslag weet hoe jouw website heeft gepresteerd.

Data laten meten en in kaart brengen door IQ Leads

Wij snappen dat jij als ondernemer het liefst doet waar je hart ligt: ondernemen. Toch is data een belangrijk beginpunt voor iedere website. Wil jij dat wij Google Analytics implementeren, inrichten en deze jouw data inzichtelijk in kaart brengen met Data studio? Wacht niet langer en neem contact met ons op om de mogelijkheden te bespreken.