Verzamel relevante websitedata
Optimaliseren zonder data is net een stuurloos schip. Het is daarom belangrijk dat alle relevante gebruikersdata worden verzameld met de juiste tools.
Sparren over Data?

Data & Analytics

Optimaliseren op basis van gebruikersdata

Data en het analyseren van data is voor een online marketeer natuurlijk een dagelijkse bezigheid. Want alleen aan de hand van data kunnen wij conclusies trekken en plannen maken. We helpen jou dan ook graag om alle data die voor jou interessant zijn, inzichtelijk te maken.

  • Verzamel data via Google Analytics
  • Laad tags en scripts in via Google Tag Manager?
  • Rapporteer belangrijke data in Google Data Studio
data analytics sm.

Google Analytics

Google Analytics is de gratis tool van Google om gebruikersdata mee te verzamelen en analyseren. Google heeft een gedeelte van de tool zelf al ingesteld, maar er zijn ook een aantal zaken die je zelf in moet stellen. Denk hierbij aan het instellen van conversiedoelen, standaard kanaalgroeperingen en IP-filters.

Meer over Google Analytics

Google Tag Manager

Google Tag Manager is ideaal voor het meten van gebeurtenissen op jouw site. Benieuwd hoeveel mensen op een knop klikken? Met Tag Manager kun je dit meten. Daarnaast is Tag Manager een perfect middel om verschillende scripts en tags in te laden. Dit zorgt voor een schone broncode en betere laadtijd.

Meer over Tag Manager

Google Data Studio

Data verzamelen kan vanuit meerdere bronnen. Daarom is het soms lastig om het overzicht te behouden. Door middel van Google Data Studio is het mogelijk om data vanuit meerdere databronnen te bundelen in één dashboard. Op deze manier heb jij altijd alle relevante data binnen handbereik op één centrale plek.

Meer over Data Studio

Hulp nodig met Data verzamelen?
Neem contact op met een van onze specialisten voor een gratis kennismaking

Wat verstaan wij onder data & analytics?

Als wij het over data hebben, bedoelen wij dat in de breedste zin van het woord. Letterlijk alle gegevens over jouw website die bekend (of meetbaar) zijn. Of het nu gaat om organische vertoningen binnen Google, het totale aantal websitebezoekers, de CTR vanuit Google Ads of het aantal inschrijvingen voor een nieuwsbrief: wij willen alles in kaart brengen. Dat doen wij met verschillende analytische tools. Een aantal tools die voor iedereen te gebruiken zijn, maar ook een aantal in-house tools. Hierdoor weet jij als website eigenaar precies wat er gebeurt en waar er nog verbeteringen mogelijk zijn.

Een van de meest gebruikte tools om data inzichtelijk te maken is Google Analytics. Deze service is voor iedereen te gebruiken. En de eigenaar (Google) heeft deze service al grotendeels voor jou als ondernemer ingesteld. Je hoeft alleen zelf nog maar te zorgen dat de tracking code op je website wordt geplaatst. Moeite met het implementeren van Google Analytics? Wij helpen je graag.

Ondanks dat Google al een hoop heeft ingesteld, zijn er nog voldoende zaken die jij zelf moet doen voordat je jouw data optimaal kunt analyseren. Denk hierbij aan het instellen van filters, het instellen van conversiedoelen en het uitsluiten van betaalproviders. Uiteraard is dit nog niet alles, maar de precieze zaken zijn per website en branche weer anders. Als ervaren marketingpartij kunnen wij er voor zorgen dat Google Analytics klaar voor gebruik is. Toch nog moeite met het interpreteren van de data? Wij geven je graag een spoedcursus. Telefonisch of gezellig bij ons op kantoor.

google analytics.

Gebeurtenissen meten op je website

Binnen Google Analytics kun je een groot deel van het verkeer naar en op jouw website meten. Wil jij specifieke gebeurtenissen op jouw website meten? Zoals het klikken op een bepaalde knop? Voor dit soort specifieke gebeurtenissen gebruiken wij Google Tag Manager. Dit programma maakt het mogelijk om de meest complexe gebeurtenissen op de website te meten, die je vervolgens weer kunt terugzien in Google Analytics. Hulp nodig bij het implementeren van Google Tag Manager? Neem dan contact op met onze specialisten!

Data bundelen en rapporteren

Ondanks dat Google Analytics, Tag Manager en Search Console voor ons dagelijkse kost zijn, snappen wij best dat jij geen zin hebt om lang op zoek te gaan naar de cijfers die jij wilt weten. Daarom hebben wij de belangrijkste data gebundeld in een dashboard van Google Data studio. Op deze manier zie jij in één oogopslag de data die jij nodig hebt. Of het nu gaat om het aantal sessies van de afgelopen maand, het gemiddelde conversiepercentage per maand of jouw totale opbrengst. Wij zorgen ervoor dat jij in een oogopslag ziet hoe jouw website heeft gepresteerd.

Data in kaart brengen door IQ Leads

Wij snappen dat jij als ondernemer het liefst doet waar je hart ligt: ondernemen. Toch is data een belangrijk punt voor iedere website. Wil jij dat wij Google Analytics implementeren, inrichten en deze jouw data inzichtelijk in kaart brengen met de Data Studio? Wacht niet langer en neem contact met ons op om de mogelijkheden te bespreken.

Hulp nodig met data verzamelen?
Enver vertelt je graag meer over het verzamelen van relevante data op jouw website.
Google Analytics implementeren Google Tag Manager implementeren Google Data Studio inrichten