Diensten

E-mail campagne


Blijf op een positieve manier in contact met jouw klanten door middel van nieuwsbrieven.

Nieuwsbrieven door ervaren e-mail marketeers

Kies je voor een nieuwsbrief uitbesteden bij IQ Leads? Dan ben je verzekerd van professioneel uitgevoerde e-mail-campagnes die niet alleen door meer mensen worden geopend, maar die ook leads of conversies opleveren. Een nieuwsbrief is een belangrijke manier van communiceren met jouw doelgroep. Onze aanpak legt de nadruk op inhoud van hoge kwaliteit voor de lezers. Wij zorgen voor gepersonaliseerde nieuwsbrieven die echt relevant zijn voor de ontvanger. Wil jij ook:

  • Een hogere open rate?
  • Een strak vormgegeven e-mail-template?
  • Minder tijd kwijt zijn aan nieuwsbrieven?


Laat nieuwsbrieven maken


Vragen over nieuwsbrieven?


Neem contact op met een van onze specialisten voor vragen of een vrijblijvend adviesgesprek.


Wist-je-datje van onze E-mail campagne expert

Wist je dat e-mailnieuwsbrieven een van de meest effectieve vormen van digitale marketing zijn? Volgens onderzoek van de Direct Marketing Association levert elke geïnvesteerde dollar in e-mailmarketing een gemiddelde return on investment (ROI) op van 42 dollar.

Ga voor een hoge ROI

Hoe wij succesvol nieuwsbrieven versturen

Er zijn ontzettend veel bureaus waar je kunt aankloppen om jouw nieuwsbrief uit te besteden, maar wij zijn van mening dat je met onze manier van werken het meeste rendement uit je nieuwsbrief haalt. Waarom? Wij versturen nieuwsbrieven niet in bulk, maar kijken veel meer naar relevantie. Dit leggen we graag uit aan de hand van een voorbeeld. Stel, je hebt een dierenwinkel.

Jan schrijft zich in voor de nieuwsbrief van jouw dierenwinkel. Hij heeft een schattig hondje en wil graag op de hoogte gehouden worden van leuke acties of nieuwtjes, dus Jan schrijft zich in. De eerste nieuwsbrief komt binnen en Jan opent hem nieuwsgierig. Helaas raakt hij toch teleurgesteld. Waarom? De acties in de nieuwsbrief zijn allemaal acties voor katten. Kattenvoer, kattenspeeltjes, kattenbakvulling… Jammer, maar volgende keer beter!

Een week later ontvangt Jan weer een nieuwsbrief. Nieuwe ronde, nieuwe kansen! Maar ook dit keer is Jan niet tevreden, want het gaat nu over speciaal konijnenvoer in de aanbieding. Na twee keer een nieuwsbrief ontvangen te hebben waar Jan niks aan heeft gehad, besluit hij zich weer uit te schrijven. Hoe had jij als eigenaar van de dierenwinkel Jan wél blij kunnen maken? Door hem alleen acties en nieuwtjes over hondenvoer en hondenspeeltjes te sturen!

Waarom Email campagnes bij IQ Leads?

Wij doen niet aan gestandaardiseerde werkwijzen, maar pakken het op onze unieke wijze aan. Voordat we beginnen met het opstellen van een geschikte nieuwsbriefcampagne gaan we eerst met je om de tafel zitten. Wie ben je, wie zijn je klanten en wat wil je bereiken? Op die manier kunnen we een goede inschatting maken van waar jouw klanten behoefte aan hebben en hoe we de campagne vorm gaan geven. Als online marketing bureau hebben we de kennis en expertise in huis om een doordachte e-mailstrategie uit te werken. Tevens is het mogelijk dat we jouw hele e-mail marketing uit handen nemen en kunnen we door e-mail automation veel van jouw e-mails laten automatiseren.

Voordelen van Email campagnes uitbesteden

  • Volledige ontzorging van jouw nieuwsbriefcampagne
  • Segmentatie en profielverrijking voor personalisatie
  • Professionele vormgeving van je nieuwsbrief
  • Continue verbetering aan de hand van A/B-testen en rapportages

Onze e-mail campagne specialisten

Nieuwsbrieven voor jouw business

Of je nu een dienst verkoopt of een webshop hebt, het versturen van digitale nieuwsbrieven is handig voor verschillende bedrijven en organisaties. Voor e-commercebedrijven is het een geweldig middel om het huidige klantenbestand op de hoogte te brengen van bijvoorbeeld kortingen, nieuwe collecties of andere relevante informatie. De Customer Lifetime Value (CLV) is namelijk ontzettend belangrijk. Dit is de winst die een bedrijf verwacht te verdienen aan een klant gedurende de hele periode dat deze klant bij het bedrijf blijft.

Nieuwsbrieven focussen op de CLV

Vaak zien we in de onlinemarketingwereld dat bedrijven zich vooral focussen op het binnenhalen van nieuwe klanten, terwijl het verhogen van de Customer Lifetime Value misschien nog wel veel belangrijker is. Waarom? Deze klanten hebben al iets bij jou afgenomen. Ze zijn al bekend met jouw product of dienst en zullen dus sneller overgaan tot nog een aankoop dan potentiële klanten. Maar ook wanneer je een dienst verkoopt, zijn nieuwsbrieven een uitstekende manier om jouw doelgroep van relevante informatie te voorzien.

Gratis email marketing strategie sessie?

Veelgestelde vragen over E-mail campagnes

Vragen over Email campagnes? Wij hebben de meest gestelde vragen gebundeld en op een rijtje gezet. Staat jouw vraag er niet tussen? Niet getreurd, want onze specialisten vertellen je graag meer over de mogelijkheden van email campagnes. Bel gerust eens op of stuur een mailtje.

Wat is een e-mail campagne/nieuwsbrief?
Welke kosten zitten er verbonden aan e-mail nieuwsbrieven?
Waarom email nieuwsbrieven uitbesteden?