Longtail zoekwoorden
Longtail zoekwoorden zijn langere, meer specifieke zoektermen die meestal minder zoekvolume hebben maar vaak wel meer conversies opleveren, omdat ze gericht zijn op specifieke behoeften.
Waarom longtail zoekwoorden?
Longtail zoekwoorden zijn ideaal voor SEO omdat ze minder concurrentie hebben en het gemakkelijker maken om te ranken. Doordat deze zoektermen specifieker zijn, trekken ze gebruikers aan die vaak verder in de koopcyclus zitten. Dit betekent dat ze al gericht op zoek zijn naar specifieke producten of diensten, waardoor de kans groter is dat ze converteren. Bovendien kan het gebruik van longtail zoekwoorden je helpen om te bieden, wat de kwaliteit van het verkeer verbetert en kan leiden tot hogere conversies. Neem deze termen dus ook mee in je zoekwoordenonderzoek, net als de alle soorten zoekwoorden.
Wat leveren longtail zoekwoorden jou op?
Longtail zoekwoorden heeft voor jouw site een aantal voordelen:
- Minder concurrentie en daarmee makkelijker om te ranken
- Hogere relevantie, de content sluit tenslotte aan op de zoekintentie
- Hogere conversie, de bezoeker heeft gerichte behoeften