Influencermarketing
Influencermarketing is een zeer effectieve marketingtechniek in het aantrekken van klanten. Influencers kunnen iedereen zijn: van beroemdheden en Instagram- of Youtubesterren tot bekende bloggers en journalisten. Zij brengen jouw bedrijf of product onder de aandacht via hun socialmediakanalen.
Influencermarketing is geen nieuw begrip, maar het belang van influencers in digital marketing groeit. De huidige aanpak, waar influencers openlijk producten aanprijzen, blijkt minder te werken. Consumenten worden zich meer van deze marketing bewust dat maakt influencermarketing steeds uitdagender. Influencers en bedrijven willen daarom voortaan een meer subtiele aanpak hanteren.
Merken gaan zich naar meer langdurige relaties bewegen met hun influencers. Ze willen langetermijnrelaties aangaan met hun influencers en zo samen groeien door de jaren heen. Zo kunnen ze ook voorkomen dat influencers ineens voor een concurrerend merk kiezen, zoals Selena Gomez met Louis Vuitton. Daarnaast kiezen merken ook vaker voor heel relevante en toegewijde micro-influencers. Die hebben een hogere engagement rate dan de bekende beroemdheden met heel veel volgers.
Natuurlijk zijn er nog veel meer onlinemarketingtrends, maar dit zijn wel de 5 belangrijkste punten volgens ons. Welke wil jij nog meer met ons delen? Laat het weten in de reacties of kom langs voor een kop koffie.