Effectief en doelgericht display adverteren

Display adverteren

We horen het vaak genoeg uit de markt. Display adverteren is vooral geschikt voor branding. Dat is echter allang niet meer zo. Display adverteren via Facebook, Instagram of het Google Display Netwerk kan net zo effectief zijn als via elk ander kanaal. Een vooraf bepaalde strategie is daarbij super belangrijk. Hoe wij display adverteren inzetten? Dat lees je hier.

Online adverteren

Haal meetbare conversies binnen en weet wat die conversies kosten.

Lees meer

Verkopen op amazon

Internationaliseren door actief te zijn op de grootste ecommerce platform.

Lees meer

Verkopen op bol.com

Lokaal, maar internationaal: bereik de grote markt in de Benelux.

Lees meer

Verkopen via marketplaces

Je producten maximaal zichtbaar maken op meerdere platformen.

Lees meer

Adverteren via marktplaats

Bereik een publiek met interesse in een specifieke productcategorie.

Lees meer

Feed optimalisatie

Het optimaliseren van je feed is enorm belangrijk om zo het meeste uit dit instrument te halen. Benieuwd naar hoe jij je feed kunt optimaliseren?

Lees meer

Display Adverteren de IQ Leads manier

Display adverteren kun je inzetten om twee verschillende doelen te bereiken. Het bereiken van een geheel nieuwe doelgroep die niet van jouw product of dienst heeft gehoord, of om aanwezig te blijven in de funnel van jouw klanten. Logischerwijs zorgt display adverteren hierbij bijna nooit direct voor de sale. Hierdoor worden display campagnes vaak onterecht uitgezet en gezien als onnodige kostenpost. Pas wanneer je goed in beeld hebt voor hoeveel conversies display adverteren heeft gezorgd, of anders gezegd aan hoeveel conversies display adverteren heeft bijgedragen kun je beslissen of display adverteren een onnodige kostenpost is. 

Data gebruiken voor slimme display advertenties

Maak display adverteren nog effectiever door gebruik te maken van data uit eerdere campagnes. Zowel Facebook als Google biedt jou alle mogelijkheden om gebruik te maken van deze data in display advertenties. Hierdoor kun je een nieuwe campagne starten en direct sturen op doelkosten per aankoop. Uiteraard kan dit alleen wanneer je account wat data heeft. Een ander groot voordeel van display advertising is de mogelijkheid om in te kunnen spelen op de customer journey van de klant. Om dit efficiënt en binnen de marges te kunnen doen is een goede strategische aanpak van belang. 

Inspelen op de customer journey met display advertising

De grootste voordelen van display advertising zijn het enorme mogelijke bereik op alle website en platformen wat van pas komt bij uiteenlopende doelstellingen. Van het vergroten van de naamsbekendheid op de langere termijn, tot het direct verhogen van het conversiepercentage op de kortere termijn. Klanten leggen een customer journey af, waarin het creëren van meerdere contactpunten kan helpen bij het realiseren deze doelen en uiteindelijk meer verkopen. Wij helpen je met het opstellen van de juiste strategie om de geschikte doelgroep te bereiken. 

Specifieke doelgroep targeting

Bij het opzetten van een display campagne heb je veel verschillende targeting opties en kansen om te benutten. Bij IQ Leads gaan we samen met jou op zoek naar de perfecte doelgroep voor je webshop. Misschien heb je al een klantgegevens bestand opgebouwd door eerdere orders in de afgelopen jaren en wil je deze mensen nu aanspreken met display campagnes? Of zou je graag het verkeer op je website willen informeren over de nieuwe productlijn die je aanbiedt? Ook kan er gebruik gemaakt worden van aangepaste affiniteitsdoelgroepen om een compleet nieuwe markt aan te spreken? Wij zijn zeer bekend met alle mogelijkheden voor display en kunnen je ondersteunen en adviseren om de juiste methodes te selecteren aansluitend op je online marketing strategie. 

Dus wat jouw doel met betrekking tot display advertising ook is, samen met jou organiseren wij een solide strategie die zorgt dat je jouw doel haalt. Benieuwd naar een op maat gemaakte strategie voor jouw organisatie? Neem dan contact op met onze display specialisten.

Zoekmachine adverteren

Verschillende mogelijkheden binnen display advertising

Er zijn veel verschillende kanalen om Display Advertising op in te zetten. Het Google Display netwerk is hierbij nog altijd een populaire keuze, omdat het bereik in verhouding tot de andere kanalen/netwerken groter is. Binnen dit netwerk wordt er geadverteerd onder bepaalde voorwaarden. Deze voorwaarden zijn afgestemd op het specifieke doel dat je wilt bereiken met de display campagnes. Hierbij zijn de volgende opties veelgebruikt:

  • Cost per Click: Een specifiek bedrag wordt betaald per bezoeker die via de display campagne naar je site of landings kanaal wordt doorgestuurd. 
  • Cost per Mille: Hierbij betaal je een bepaald bedrag per 1000 clicks
  • Fixed pricing: Dit is een vooraf-afgesproken bedrag voor de display advertenties
  • Cost per action (CPA): Bieden op basis van kosten per aankoop

Inmiddels is er ook de mogelijkheid ontstaan om door middel van programmatic display advertising via bepaalde software met een specifiek algoritme automatisch advertentieruimte in te kopen. Hierbij wordt het kopen en het plaatsen van de advertenties volledig geoptimaliseerd. Criteo is een voorbeeld van een algoritmische software, waarmee wij regelmatig gebruik maken. Hiermee kunnen wij de campagnes van onze klanten specifiek sturen op de optimale performance.