Bereik de jonge doelgroep

TikTok Adverteren

Een van de meest trending social media kanalen van het afgelopen jaar, TikTok. Maar wat is TikTok precies en wat kan je er allemaal mee? En nog belangrijker, hoe kun je TikTok functioneel inzetten voor je bedrijf. IQ Leads helpt je op weg.

Social media marketing

Social media marketing is de perfecte manier met jouw doelgroep in contact te komen en om meer naamsbekendheid en conversies te creëren.

Meer informatie

Adverteren op Facebook

Vind jij de juiste mensen op het grootste sociale platform? Trek de aandacht met een Facebook advertentie.

Meer informatie

Adverteren op Linkedin

Met een advertentie het grootste zakelijke platform kun je gemakkelijk jouw b2b-doelgroep bereiken.

Meer informatie

Adverteren op Instagram

Deel jouw verhaal met een Instagram advertentie voor meer naamsbekendheid en klanten.

Meer informatie

Influencer Marketing

Samenwerken met een influencer die precies bij jouw merk past? Het helpt je een nieuwe doelgroep te bereiken.

Meer informatie

Bekijk al onze diensten

Naast online adverteren kunnen de specialisten van IQ Leads jouw bedrijf op meerdere fronten ondersteunen. Benieuwd hoe?

Meer informatie

Wat is het social platform TikTok?

Met TikTok kunnen gebruikers van de app video’s maken met muziek op de achtergrond, vervolgens kunnen deze video’s weer op andere social media gedeeld worden. Een video op TikTok heeft een tijdsduur van 15-60 seconden. De filmpjes bestaan voornamelijk uit playbacken, dansjes of grappige content. TikTok is in ieder geval een platform waar creativiteit gestimuleerd wordt. Voor de rest kan er tijdens het opnemen van een video de snelheid aangepast worden en gebruik gemaakt worden van verschillende filters en effecten. Op deze manier worden de video’s vaak nog grappiger. TikTok wordt dan ook met name gebruikt door jongeren. Volgens TikTok moet de gebruiker minimaal 13 jaar oud zijn om de app te gebruiken. De app heeft een startpagina, zoekpagina, inbox voor berichten en een eigen pagina van het account van de gebruiker. Op de startpagina komen TikToks terecht die voor de gebruiker aanbevolen worden. Wanneer de gebruiker een video upload, kunnen er ook hashtags toegevoegd worden aan de beschrijving. Op deze manier kunnen specifieke onderwerpen naar voren gebracht worden, zoals #cars, #funny, #dog, #foryoupage, #fasion etc. Op TikTok worden er ook challenges gedaan, waarbij gebruikers een challenge van een andere TikTokker aan gaan en de #challenge doorgeven aan andere gebruikers.

TikTok adverteren voor je bedrijf

Als bedrijf gebruik maken van TikTok? Doen! Sinds kort is het mogelijk om te adverteren op TikTok. Het is wel een heel creatief platform, een simpele advertentie gaat het niet redden. Op dit moment worden enkele adverteerders toegelaten om daadwerkelijk te adverteren op TikTok. Via de website van TikTok kun je je als bedrijf aanmelden via een aanvraagformulier, waar je je gegevens achterlaat en er wordt later contact met je opgenomen. Voorbeelden van advertenties zijn in-feed advertenties, hashtag-challenges, en gesponsorde videos. De kosten van de advertenties worden berekend op basis van CPC en CPM. Samenwerkingen met influencers vindt ook al plaats op TikTok, wat een handige manier kan zijn om een product of dienst te laten zien. Zoals eerder genoemd zijn de gebruikers van TikTok met name jongeren. Als bedrijf kan je wel al een bedrijfsprofiel aanmaken, waarmee je een blauw vinkje kan krijgen. Dit laat zien dat het profiel geverifieerd is en dat de persoon of het bedrijf daadwerkelijk degene is waar het om gaat.