E-styleaudio

Ben je op zoek naar Hifi Media apparatuur? Dan ben je bij E-styleaudio aan het juiste adres. Alles wat jij nodig hebt als muziekliefhebber op één plek. Een heleboel mensen wisten E-styleaudio dus ook al te bereiken via Bol.com. Echter lagen er nog behoorlijke kansen op de eigen webshop. E-Styleaudio was voor het grootste deel afhankelijk van Bol.com en dat voelde niet altijd even prettig. De eigen shop moest dus ook omzet gaan genereren. Zeker omdat klanten dan kunnen profiteren van de gratis installatieservice. Met die uitvraag kwam de eigenaar van E-styleadio bij ons. Gelukkig is het zoeken van kansen in de markt één van de dingen waar IQ Leads goed in is. 

Onderzoek

Direct van start gaan met offpage SEO-optimalisaties en content optimalisaties bleek na grondig onderzoek niet de beste stap. Na een technische analyse bleek dat de site niet aan de voorwaarde voldeed om te ranken in Google. Dit lag aan de volgende zaken:

  • Slecht gebruik van canonicals
  • Zeer lage pagespeed score
  • Extreem veel redirects en 404’s

De eerste aanpak werd dan dus ook het optimaliseren van de technische prestaties van de webshop. De pagespeed konden we verbeteren door Lazy load toe te passen en het aantal scripts op de webshop te minimaliseren. Daarnaast verbeterden we de interne linkstructuur door het aantal dode links te verminderen en onnodige redirects te verwijderen. Toen de webshop aan de voorwaarde van Google voldeed om te kunnen ranken konden we beginnen met de SEO-optimalisaties.

SEO-optimalisaties

Content was nagenoeg niet aanwezig en de webshop was niet ingedeeld op basis van een logische structuur. Zoekwoorden ontbraken en interne linkstructuur was niet in orde. We begonnen onze SEO werkzaamheden daarom vanaf nul. Zoekwoorden onderzoek werd gedaan en er is een nieuwe menustructuur geïmplementeerd. Vervolgens hebben we voor de belangrijkste pagina’s content geschreven op basis van keyword clusters om ervoor te zorgen dat deze op alle belangrijke termen kan gaan ranken. Uiteraard door rekening te houden met een grondige SERP concurrentieanalyse. Nadat de content was geschreven besloten we de inspanningen te verleggen naar linkbuilding. Het afgelopen jaar heeft de shop een solide stijging doorgemaakt in organisch verkeer van 300%.

Google Ads

Om sneller beter gevonden te worden, besloten we daarnaast te starten met Google Ads. In het verleden was er een campagne opgezet door Google, maar deze presteerde ondermaats en het vertrouwen in Google Ads was weg. Reden genoeg om het tegendeel te bewijzen. Door de data uit de oude campagne te gebruiken en te optimaliseren voor Google Shopping ads behaalde we direct een ROAS van 500%. 

E-Mailmarketing

Wat doe je als je steeds meer klanten op je eigen webshop krijgt? Dan ga je aan de slag met mailings. Je vergaard immers steeds meer e-mailadressen om acties en nieuwtjes mee te delen. Daarnaast wordt de kracht van automations ook steeds groter. Door gebruik te maken van e-mailautomations zoals winkelwagen verlatingen, verjaardagsmails en VIP emailings blijven we onder de aandacht bij klanten. Over de gehele linie een positief effect op de gehele omzet en een conversiepercentage van bijna 4%.