US-Partscenter

Gas geven in een niche markt

Veel auto’s die in Nederland rondrijden hebben hun roots in de Verenigde Staten liggen. Specifieke modellen die specifieke aandacht vragen. US-Partscenter zorgt voor die specifieke aandacht en is hard op weg om de nummer 1 van Europa te worden in Amerikaanse auto-onderdelen. Uitblinken en je naam vestigen in een nichemarkt, US-Partscenter is het bewijs dat het mogelijk is. Een online catalogus met 3 miljoen producten! Samen met IQ-Leads hebben we gas gegeven en de turbo moet zelfs nog op gang komen.

SEO content die ook bijdraagt aan Ads

Voor US-Partscenter hebben we onderzoek gedaan naar longtail zoekwoorden. Met name ‘automerk’ + ‘onderdeel’ is hierin interessant en daar hebben we aparte categorieën voor gemaakt. Dit zorgde ervoor dat we zowel organisch meer relevant verkeer binnenhaalde, maar ook meer successen uit de Ads campagnes haalden. Op die manier konden we namelijk op zowel productniveau als op categorieniveau succesvol adverteren. Omdat de content per pagina geoptimaliseerd is scoorde onze Ads advertenties hoog qua relevantie. Tot op de dag van vandaag groeit de website nog steeds met nieuwe categorieën, nieuwe content, nieuwe campagnes én nieuwe successen.

Internationale groei met Google Ads

Voor elk auto-onderdeel waar naar gezocht wordt voor Amerikaanse automerken willen we zichtbaar zijn. Google Ads biedt de kans om op hele specifieke zoektermen te adverteren. Op basis van de SEO content scoren we hoog qua relevantie. Daarnaast hebben we een zeer uitgebreid assortiment en bieden we scherpe prijzen. Dat resulteerde keer op keer in een hoge ‘Click Through Rate (CTR) én een klikaandeel van maar liefst 70%. Een klikaandeel van 70% betekent dat je 70% van alle mogelijke kliks hebt ontvangen. Het samenspel tussen SEO en SEA zorgde op deze manier ook voor hogere kwaliteitsscores van de Google Ads advertenties. Een hoge kwaliteitsscore uit zich vervolgens in meer vertoningen een lagere ‘Cost Per Click’ (CPC).
Ondertussen zijn we dankzij Google Ads succesvol in Nederland, België, Frankrijk en Duitsland.

Resultaten US-Partscenter
70%
Klikaandeel
26%
Omzetgroei per maand
3 nieuwe landen
Uitbreiding naar België, Frankrijk en Duitsland

SERP domineren

De ‘Search Engine Result Page’ (SERP) domineren we met partscenter. Met Google Shopping en Ads staan we telkens bovenaan bij relevante zoekopdrachten. Door de combinatie met SEO ranken we ook continu in de organische resultaten. Dit zorgt totaal voor een grote aanwezigheid en zichtbaarheid van US-Partscenter. We weten dat we relevant zijn en het juiste assortiment hebben. In de volle breedte investeren in zichtbaarheid was dus de grote winst. US-Partscenter is hét voorbeeld waarom het belangrijk is om de krachten van SEO de SEA te bundelen voor optimaal succes.

Wil jij ook mooie resultaten behalen?
Neem dan contact op met onze online marketing specialisten en ontdek de mogelijkheden.