14 SUPER suggesties voor een goede titel!
Een blog of nieuwsbrief met slechte titel wordt niet gelezen. En dat is zonde van jouw werk. Laat je daarom inspireren door onze 14 super suggesties voor een goede titel.
Een blog of nieuwsbrief met slechte titel wordt niet gelezen. En dat is zonde van jouw werk. Laat je daarom inspireren door onze 14 super suggesties voor een goede titel.
Een titel is het meest belangrijke van je blog of nieuwsbrief. Dat realiseer je wellicht niet, maar denk er maar over na. Vandaag de dag krijgen we zoveel informatie te lezen. In de krant, tijdschriften, onze inbox en online blogs. We hebben geen tijd meer om dit allemaal uitgebreid te lezen, dus we “scannen” de bladzijde. En waar zijn we dan gevoelig voor? Juist: pakkende titels, opvallende titels, titels die een trigger vormen. Er staat iets in de titel, waardoor je het artikel gaat lezen!
In dit blog geef ik je 14 suggesties voor een goede titel. Een goede titel kan er voor zorgen dat jouw blogartikel nog jaren later gevonden en mogelijk gelezen zal worden. Daarnaast zorgt een goede titel ook weer voor meer verkeer naar je website, en dit beide is erg belangrijk voor zowel je content marketing als je inbound marketing wanneer je een onderneming hebt. Waarom zou je dan genoegen nemen met minder? Eerst even drie must do’s:
Vervolgens kun je de titel onderverdelen in verschillende categorieën. Welke je uiteindelijk gebruikt is afhankelijk van je onderwerp. Er is al veel onderzoek verricht naar wat wel werkt en niet werkt. Hierbij de belangrijkste:
Hierboven lees je 10 tips waarmee je goede titels schrijft. Maar er zijn nog veel meer goede titels op het internet te vinden! Daarom geven we jou hieronder 4 bonustips. Zo heb jij nog meer inspiratie.
Ik heb mij eens laten vertellen dat top bloggers de helft van de tijd kwijt zijn met de inhoud en de andere helft met het maken van de titel. Klinkt vreemd, maar denk er maar eens goed over na. Een goede titel bepaalt of jij en ik een artikel lezen. Daarom lees jij dit blog. De titel heeft je gepakt. Maar zonder goede titel krijg je niet eens lezers. Neem dus de tijd om een goede titel te bedenken. Soms gaat dat vanzelf, soms kost het moeite. De formule voor een goede titel is: getal + bijvoeglijk naamwoord + keyword + uitleg + belofte.
Met een blog zorg je voor meer bezoekers. Wil je deze bezoekers ook effectief omzetten in leads? Neem dan contact op met IQ Leads!