logo-IQ-Leads-2020-met-slogan
✕
  • Home
  • Zoekmachine optimalisatie
    • Linkbuilding
      • 7 Waardevolle linkbuilding tips voor seo
      • Alles over interne linkbuilding
    • Zoekwoordenonderzoek
      • Een zoekwoordenonderzoek doe je zo
      • Dit zijn de soorten zoekwoorden voor je zoekwoordenonderzoek
    • Contentmarketing
      • Hoe schrijf je SEO teksten als een echte vakman
      • Heeft bloggen nog zin?
    • Technische SEO
      • Alles over robots.txt
      • Een 404: wat is het en hoe los je het op?
      • Een redirect: wat is het precies?
    • SEO-migratie
      • Een redirect: wat is het precies?
      • Een URL wijzigen, wat moet je weten
    • SEO-audit
      • Zo maak je een goede onpage-analyse
      • Hoe maak je een goede Off Page SEO-analyse
    • Lokale SEO
      • 7 Tips voor lokale SEO
  • Zoekmachine adverteren
    • Google Ads
      • 10 meest gemaakte Google Ads fouten
      • Hoe kies je de juiste biedstrategie?
      • Hoe verbeter je jouw kwaliteitsscore?
    • Google Shopping
      • Google Shopping vs Google Ads
    • Display adverteren
      • Hoe maak je een Display campagne?
    • Remarketing adverteren
      • Het belang van frequency capping
    • Feedmanagement
      • De beste tools voor feedmanagement
    • ROAS
      • In 5 stappen je ROAS verbeteren
    • Bing Ads
      • Google of Bing Ads?
  • Conversie optimalisatie
    • A/B-testing
      • Welke A/B testing tool is het beste?
      • 13 tips voor A/B testing
    • Heatmaps
      • Websitegedrag tracken met Hotjar
    • Google Analytics
      • Introductie van Google Analytics 4
      • Wat is UX en waarom is het belangrijk?
  • Internationale webshop starten
    • Belgische webshop starten
      • Wetgeving voor Belgische webshops
      • Zoekwoordenonderzoek voor België
    • Duitse webshop starten
      • Wetgeving voor Duitse webshops
      • Zoekwoordenonderzoek voor Duitsland
    • Engelse webshop starten
      • Wetgeving voor Engelse webshops
      • Zoekwoordenonderzoek voor Engeland
  • E-mail marketing
    • Email campagne
      • Email marketingstrategie in 5 stappen
      • Beste emailmarketing software
    • Email Automation
      • Belang van Automation triggers
  • Social Media Marketing
    • Adverteren op Facebook
      • 19 beste tips voor Facebook adverteren
      • Facebook adverteren: doen of niet doen?
    • Adverteren op Instagram
      • Tips voor adverteren op Instagram
    • Adverteren op Linkedin
      • Hoe adverteer je op Linkedin?
      • Voordelen van Linkedin adverteren
    • Influencer-Marketing
      • Wat is en hoe werkt influencer marketing?
    • TikTok Adverteren
      • TikTok adverteren in 2024: ultieme gids
  • Development
    • Lightspeed webshop
      • Lightspeed of Magento?
      • Een Lightspeed shop bouwen in 10 stappen
      • Waarom Lightspeed kiezen?
    • Shopify webshop
      • Lightspeed vs Shopify
    • WordPress webshop
      • Lightspeed vs Woocommerce
    • Webshop koppelingen
    • Feedmanagement
  • Online adverteren
    • Verkopen via marketplaces
      • Welke marketplaces zijn er?
      • Hoe werken marketplaces?
    • Verkopen op Bol
      • Hoe werkt Bol sponsored products?
      • Hoe optimaliseer je producten op Bol?
    • Verkopen op Amazon
      • In welke landen kan je verkopen op Amazon?
      • Hoe krijg je producten op Amazon?
      • Hoe optimaliseer je producten op Amazon?
    • Adverteren via Marktplaats
      • Hoe werkt Marktplaats Pro?
      • Succesvol adverteren op Marktplaats Pro
    • Adverteren op Bol
      • Hoe werkt Bol sponsored products?
    • Adverteren op Amazon
      • Hoe werkt Amazon sponsored products?
  • Data & Analytics
    • Google Analytics-Implementatie
      • Introductie in GA4
      • Wat is dwell time?
      • Wat is bounce rate?
    • Google Data Studio
    • Google Tag Manager-Implementatie
      • Hoe implementeer je GTM?
  • IQennisbank
  • Over ons
    • Onze werkwijze
  • Contact
  • Bekijk onze Diensten
    • Zoekmachine optimalisatie
      • Linkbuilding
      • 7 waardevolle linkbuilding tips voor SEO
      • Alles over interne linkbuilding
      • SEO-migratie
      • Een redirect: wat is het precies?
      • Een URL wijzigen, wat moet je weten
      • Lokale SEO
      • 7 Tips voor lokale SEO
      • Zoekwoordenonderzoek
      • Een zoekwoordenonderzoek doe je zo
      • Dit zijn de soorten zoekwoorden voor je zoekwoordenonderzoek
      • SEO-audit
      • Zo maak je een goede onpage-analyse
      • Hoe maak je een goede Off Page SEO-analyse
      • Contentmarketing
      • Hoe schrijf je SEO teksten als een echte vakman
      • Heeft bloggen nog zin?
      • Technische SEO
      • Alles over robots.txt
      • Een 404: wat is het en hoe los je het op?
      • Een redirect: wat is het precies?
    • Zoekmachine adverteren
      • Google Ads
      • 10 meest gemaakte Google Ads fouten
      • Hoe kies je de juiste biedstrategie?
      • Hoe verbeter je jouw kwaliteitsscore?
      • Display adverteren
      • Hoe maak je een Display campagne?
      • Feedmanagement
      • De beste tools voor feedmanagement
      • Bing Ads
      • Google of Bing Ads?
      • Remarketing
      • Het belang van frequency capping
      • Google Shopping
      • Google Shopping vs Google Ads
      • ROAS
      • In 5 stappen je ROAS verbeteren
    • Conversie optimalisatie
      • A/B Testen
      • Welke A/B testing tool is het beste?
      • 13 tips voor A/B testing
      • Heatmaps
      • Websitegedrag tracken met Hotjar
      • Google Analytics
      • Introductie van Google Analytics 4
      • Wat is UX en waarom is het belangrijk?
    • Internationale webshop
      • Belgische webshop starten
      • Wetgeving voor Belgische webshops
      • Zoekwoordenonderzoek voor België
      • Duitse webshop starten
      • Wetgeving voor Duitse webshops
      • Zoekwoordenonderzoek voor Duitsland
      • Engelse webshop starten
      • Engelse wetgeving voor webshops
      • Zoekwoordenonderzoek voor Engeland
    • E-mail marketing
      • E-mail automation
      • Belang van Automation triggers
      • E-mail campagnes
      • Email marketingstrategie in 5 stappen
      • Beste emailmarketing software
    • Social Media Marketing
      • Facebook adverteren
      • 19 beste tips voor Facebook adverteren
      • Facebook adverteren: doen of niet doen?
      • Influencer marketing
      • Wat is en hoe werkt influencer marketing?
      • Instagram adverteren
      • Tips voor adverteren op Instagram
      • TikTok adverteren
      • TikTok adverteren in 2024: ultieme gids
      • LinkedIn adverteren
      • Hoe adverteer je op Linkedin?
      • Voordelen van Linkedin adverteren
    • Development
      • Lightspeed webshop
      • Lightspeed of Magento?
      • Een Lightspeed shop bouwen in 10 stappen
      • Waarom Lightspeed kiezen?
      • Shopify webshop
      • Lightspeed vs Shopify
      • Webshop koppelingen
      • Wordpress webshop
      • Lightspeed vs Woocommerce
      • Feedmanagement
    • Online adverteren
      • Verkopen via marketplaces
      • Welke marketplaces zijn er?
      • Hoe werken marketplaces?
      • Adverteren op Bol
      • Hoe werkt Bol sponsored products?
      • Verkopen op Bol
      • Hoe optimaliseer je producten op Bol?
      • Hoe werkt Bol sponsored products?
      • Adverteren op Amazon
      • Hoe werkt Amazon sponsored products?
      • Verkopen op Amazon
      • Hoe krijg je producten op Amazon?
      • In welke landen kan je verkopen op Amazon?
      • Hoe optimaliseer je producten op Amazon?
      • Adverteren op Marktplaats
      • Hoe werkt Marktplaats Pro?
      • Succesvol adverteren op Marktplaats Pro
    • Data & Analytics
      • Google Analytics implementatie
      • Introductie in GA4
      • Wat is dwell time?
      • Wat is bounce rate?
      • Google Data Studio
      • Google Tag Manager implementatie
      • Hoe implementeer je GTM?
  • Home
  • IQennisbank
  • Over ons
    • Onze werkwijze
  • Cases
  • Blog
  • Contact
Gratis marketing scan
  • Bekijk onze Diensten
    • Zoekmachine optimalisatie
      • Linkbuilding
      • 7 waardevolle linkbuilding tips voor SEO
      • Alles over interne linkbuilding
      • SEO-migratie
      • Een redirect: wat is het precies?
      • Een URL wijzigen, wat moet je weten
      • Lokale SEO
      • 7 Tips voor lokale SEO
      • Zoekwoordenonderzoek
      • Een zoekwoordenonderzoek doe je zo
      • Dit zijn de soorten zoekwoorden voor je zoekwoordenonderzoek
      • SEO-audit
      • Zo maak je een goede onpage-analyse
      • Hoe maak je een goede Off Page SEO-analyse
      • Contentmarketing
      • Hoe schrijf je SEO teksten als een echte vakman
      • Heeft bloggen nog zin?
      • Technische SEO
      • Alles over robots.txt
      • Een 404: wat is het en hoe los je het op?
      • Een redirect: wat is het precies?
    • Zoekmachine adverteren
      • Google Ads
      • 10 meest gemaakte Google Ads fouten
      • Hoe kies je de juiste biedstrategie?
      • Hoe verbeter je jouw kwaliteitsscore?
      • Display adverteren
      • Hoe maak je een Display campagne?
      • Feedmanagement
      • De beste tools voor feedmanagement
      • Bing Ads
      • Google of Bing Ads?
      • Remarketing
      • Het belang van frequency capping
      • Google Shopping
      • Google Shopping vs Google Ads
      • ROAS
      • In 5 stappen je ROAS verbeteren
    • Conversie optimalisatie
      • A/B Testen
      • Welke A/B testing tool is het beste?
      • 13 tips voor A/B testing
      • Heatmaps
      • Websitegedrag tracken met Hotjar
      • Google Analytics
      • Introductie van Google Analytics 4
      • Wat is UX en waarom is het belangrijk?
    • Internationale webshop
      • Belgische webshop starten
      • Wetgeving voor Belgische webshops
      • Zoekwoordenonderzoek voor België
      • Duitse webshop starten
      • Wetgeving voor Duitse webshops
      • Zoekwoordenonderzoek voor Duitsland
      • Engelse webshop starten
      • Engelse wetgeving voor webshops
      • Zoekwoordenonderzoek voor Engeland
    • E-mail marketing
      • E-mail automation
      • Belang van Automation triggers
      • E-mail campagnes
      • Email marketingstrategie in 5 stappen
      • Beste emailmarketing software
    • Social Media Marketing
      • Facebook adverteren
      • 19 beste tips voor Facebook adverteren
      • Facebook adverteren: doen of niet doen?
      • Influencer marketing
      • Wat is en hoe werkt influencer marketing?
      • Instagram adverteren
      • Tips voor adverteren op Instagram
      • TikTok adverteren
      • TikTok adverteren in 2024: ultieme gids
      • LinkedIn adverteren
      • Hoe adverteer je op Linkedin?
      • Voordelen van Linkedin adverteren
    • Development
      • Lightspeed webshop
      • Lightspeed of Magento?
      • Een Lightspeed shop bouwen in 10 stappen
      • Waarom Lightspeed kiezen?
      • Shopify webshop
      • Lightspeed vs Shopify
      • Webshop koppelingen
      • Wordpress webshop
      • Lightspeed vs Woocommerce
      • Feedmanagement
    • Online adverteren
      • Verkopen via marketplaces
      • Welke marketplaces zijn er?
      • Hoe werken marketplaces?
      • Adverteren op Bol
      • Hoe werkt Bol sponsored products?
      • Verkopen op Bol
      • Hoe optimaliseer je producten op Bol?
      • Hoe werkt Bol sponsored products?
      • Adverteren op Amazon
      • Hoe werkt Amazon sponsored products?
      • Verkopen op Amazon
      • Hoe krijg je producten op Amazon?
      • In welke landen kan je verkopen op Amazon?
      • Hoe optimaliseer je producten op Amazon?
      • Adverteren op Marktplaats
      • Hoe werkt Marktplaats Pro?
      • Succesvol adverteren op Marktplaats Pro
    • Data & Analytics
      • Google Analytics implementatie
      • Introductie in GA4
      • Wat is dwell time?
      • Wat is bounce rate?
      • Google Data Studio
      • Google Tag Manager implementatie
      • Hoe implementeer je GTM?
  • Home
  • IQennisbank
  • Over ons
    • Onze werkwijze
  • Cases
  • Blog
  • Contact

Wat is Lightspeed?

Vaak vragen klanten ons: “Wat is Lightspeed?” Het korte antwoord is: een CMS om websites te bouwen en te beheren. Of: de opvolger van SEOshop. Benieuwd naar het lange antwoord? Lees dan ons blog en ontdek of Lightspeed bij jouw bedrijf past.

Wat is Lightspeed? Een simpele uitleg

Lightspeed is de naam van een Canadees bedrijf dat online software maakt om webshops te bouwen en te onderhouden. Die online software heet ook Lightspeed.

Misschien heb je wel eens gehoord van WordPress. Dat is een concurrent van Lightspeed. Beide zijn namelijk een CMS om webshops te bouwen. “CMS” staat voor “content management system” en is een systeem achter een website, waarmee je bijvoorbeeld foto’s op de website plaatst, teksten aan de site toevoegt of zelfs nieuwe pagina’s aanmaakt voor een nieuw blogbericht. Een CMS stelt jou dus in staat om een website of webshop te bouwen en aan te passen. In het geval van Lightspeed vooral een webshop, met WordPress hoeft dat niet perse.

Voor de ervaren webshop eigenaren die dit blog lezen: vroeger stond Lightspeed bekend als SEOshop, het tegenwoordige Lightspeed eCommerce oftewel Lightspeed. Net als bij zijn voorganger kun je de vraag “Wat is Lightspeed?” ook beantwoorden met: het ideale CMS voor online marketing.

Hoe werkt Lightspeed?

Lightspeed is een gesloten systeem. Dat betekent dat jij niet automatisch toegang hebt tot de broncodes van jouw online webshop. Het voordeel? Alle webshops worden automatisch geüpdatet en zijn gegarandeerd veilig. Bovendien kun je zelf geen fouten in de broncode veroorzaken, waardoor je webshop opeens niet meer zou werken. Dat scheelt een hoop stress. Aan de andere kant wil je wel mogelijkheden hebben. Daarom kun je deze functie ‘unlocken’, op die manier werk je dus wel in de broncode en doe je je aanpassingen. Handig als je zelf kennis hebt of een developer aan het werk laat.

Stap 1: een thema kiezen

 

Als je een Lightspeed webshop aanmaakt, kun je kiezen uit verschillende templates oftewel thema’s. Die bepalen hoe jouw webshop er uit komt te zien. Er zijn bijvoorbeeld thema’s met veel ruimte voor afbeeldingen en weinig plek voor tekst. Handig voor productpagina’s, tenzij je juist veel uit wilt leggen over jouw product. Dat is vooral in de B2B-sector wel nodig. Gelukkig heeft Lightspeed ook veel thema’s met meer ruimte voor tekst en enkele afbeeldingen erbij.

Er zijn zowel gratis als betaalde thema’s. Een compleet overzicht vind je in het CMS zelf onder “design” – “theme store”. Daar staat een voorbeeld van elk thema, de maandelijkse prijs en een korte omschrijving van de functionaliteiten. Die verschillen nogal per thema, dus bedenk goed wat jij nodig hebt.

Tip: let niet te veel op de kleuren, die kun je namelijk na installatie van het thema helemaal zelf kiezen.

Het vervolg

Als je eenmaal een thema hebt gekozen, bouw je daarop voort. Waar komt de tekst, waar komen de foto’s? Dat bepaalt het thema. Jij hoeft alleen nog foto’s toe te voegen en teksten te schrijven. Je hebt dus geen gedoe met codes schrijven of aanpassen, zoals bij sommige andere CMS-systemen het geval is.

We leggen ook nog even uit: hoe werkt Lightspeed als je een product wilt toevoegen? Klik daarvoor bij “producten” op “nieuw product”. Hier verschijnen allerlei invulvelden. Zoals de titel, foto’s, beschrijving en actuele voorraad. Vervolgens kun je meerdere varianten van dit product aanmaken. Heb je een webshop voor kleding? Dan maak je bijvoorbeeld varianten op basis van kledingmaten of op basis van de kleur.

Maar wat nou als je al een webshop hebt en deze wilt vervangen, hoe werkt Lightspeed dan? Als antwoord op die vaak gestelde vraag heeft IQ Leads een speciale Lightspeed-migratie-tool ontwikkeld. Die tool installeren we in het CMS van jouw oude webshop. We kopiëren alle gegevens over jouw producten en voorraad en uploaden die kopie naar het nieuwe CMS. Dit gaat zelfs binnen één dag. Jouw nieuwe webshop toont dus de actuele voorraad en prijzen.

Lightspeed is makkelijk voor online marketing

Natuurlijk wil je dat jouw webshop en jouw producten ook online gevonden worden. Gelukkig is Lightspeed daar op berekend. Zoals we al zeiden, kun je “Wat is Lightspeed?” ook vanuit marketingoogpunt beantwoorden: Lightspeed is het ideale CMS voor online marketeers. Maar hoe werkt dit CMS dan qua online marketing?

SEO

Allereerst staat bij elk product een subkopje “zoekmachines SEO”. De tekst die je hier invult, is precies wat zoekmachines zoals Google, Bing en Yahoo laten zien aan mensen die via zoekmachines zoeken naar informatie over jouw soort producten. Je moet hier wel unieke tekst invullen. Doe je dat niet? Dan krijg je een soort strafpunten vanwege dubbele tekst. Het gevolg: Google, Bing en Yahoo laten jouw producten minder of zelfs helemaal niet meer zien.

Social media

Ten tweede is Lightspeed heel makkelijk te koppelen met bijvoorbeeld Facebook en Instagram. Daarmee maak je een Facebook Shop en/of Instagram Shop met jouw producten. Of een advertentie op deze social mediakanalen plaatsen, die direct aan jouw webshop gekoppeld is.

Google

Ten derde kunnen we Google-onderdelen heel eenvoudig aan Lightspeed koppelen. Zo kunnen we automatisch een Google Shopping-lijst maken, waarmee we jouw producten via Google Shopping kunnen laten zien. Je kunt zelfs een koppeling met Google Ads maken. Daardoor kun je bijvoorbeeld aan iedereen die jouw webshop bekijkt, daarna een advertentie via Google Ads laten zien. Bij andere CMS’en duurt het langer om zo’n koppeling te maken. Met als gevolg dat je aan de eerste bezoekers geen advertenties kunt tonen. Maar dankzij de snelheid van Lightspeed kun je dat met dit CMS dus wel.

Heel snelle laadtijd

Tot slot is het een heel snel CMS. Daardoor laadt jouw website binnen no-time, wat een soort bonuspunten bij zoekmachines oplevert. Jouw producten worden daardoor meer vertoond dan de producten van langzame websites.

Waarschuwing: Lightspeed voor gevorderden

Hoe werkt Lightspeed? Nou, in de basis dus heel simpel. Maar je hebt ook functionaliteiten voor gevorderden. Wij raden je aan om hier niet zelf mee aan de slag te gaan, maar dit over te laten aan een Lightspeed Gold-partner als IQ Leads. Want een kleine fout is snel gemaakt en kan grote problemen veroorzaken. We noemen twee functionaliteiten die populair zijn bij onze klanten. Daardoor heeft onze developer Joep veel ervaring gekregen met deze functionaliteiten toepassen. Ook voor jou kan hij het daardoor foutloos doen.

  • Automatisch een heleboel producten tegelijk aan je webshop toevoegen. Dat gaat met een .CSV-bestand, maar met één foutje in dit bestand kan de hele shop verkeerd staan.
  • De code van het door jou gekozen thema aanpassen. Daarmee kun je jouw thema helemaal naar wens aanpassen. Maar staat er een fout in de code? Dan kan zelfs de hele website niet meer werken. Of de voorpagina een foutmelding geven. Dat wil je natuurlijk voorkomen. Als je weinig kennis hebt van coderen, blijf dan alsjeblieft van deze code af! Voorkomen is beter dan genezen. En bespaart jou een hoop stress.

Voor wie is Lightspeed geschikt?

Vraag jij je af: is het geschikt voor mij? Kijk dan of je een van de vragen uit onze checklist hieronder met “ja” kunt beantwoorden.

  • Wil je een eerste webshop opstarten?
  • Heb je een webshop met weinig producten?
  • Heb je een webshop met redelijk veel producten?
  • Heb je weinig technische kennis en geen zin/tijd om meer te leren?
  • Wil je jouw webshop snel koppelen aan Google Ads, Google Shopping, Facebook of Instagram?
  • Zoek je een totaaloplossing van webshop en online marketing in één?

De vraag: “Voor wie is Lightspeed geschikt?” is dus eigenlijk heel breed te beantwoorden. Want zowel voor beginnelingen als voor ervaren ondernemers is Lightspeed geschikt.

Heb jij duizenden producten om online aan te bieden? Dan kan maatwerk een betere optie zijn. Maar daar kun je het beste zelf achter komen. Maak dus vooral eerst een demo-account aan om te zien wat Lightspeed voor jou kan betekenen. Dit demo-account is momenteel 14 dagen gratis te gebruiken.

Meer weten over Lightspeed?

Wil je meer weten over dit Lightspeed CMS? Lees dan ons blog over de voor- en nadelen van Lightspeed of ontdek hoe de specialisten van IQ Leads binnen een week jouw Lightspeed webshop bouwen.

Lightspeed avies nodig?

Hulp nodig met het juiste CMS kiezen?


Onze developer helpt jou graag met het kiezen van de juiste CMS. Plan een gesprek in met onze specialist en kom meer te weten over de verschillende opties.

Gesprek inplannen

7. De checkout: Betaalproviders, verzendproviders en meer

Er zijn 3 belangrijke elementen die moeten worden ingesteld in je Lightspeed-webshop om een klant te kunnen laten betalen in de shop:

Checkout

De checkout is van Lightspeed zelf en kan ook niet worden aangepast. Maar je hebt wel 3 soorten checkouts om uit te kiezen. Als je navigeert naar “instellingen -> Checkout” zie je onder het tabje “configuratie” deze mogelijkheden staan: multi-step-checkout, één-pagina-checkout en eenstaps-checkout. Bekijk ze vooral alle drie en maak je keuze.

Betaalprovider

Een betaalprovider selecteer je bij “instellingen -> betaalproviders”. Je bent volledig vrij in jouw keuze met welke betaalprovider je wilt gaan werken. Veel ondernemers kiezen voor Mollie. Dat is altijd een goede keuze, omdat Mollie configureerbaar is met de meest gangbare betaalmethodes zoals iDEAL, PayPal en MasterCard. Maar er zijn nog veel meer mogelijkheden. De keuze is uiteindelijk aan jou.

Verzendmethode

Een verzendmethode kies je bij “instellingen -> Verzendmethoden”. Hier kun je een eigen optie aanmaken of een account van PostNL koppelen. Ook zijn er verschillende apps in de Lightspeed-app store om door middel van een een API een verzendprovider te koppelen. Bijvoorbeeld DHL.

8. Producten toevoegen aan de Lightspeed-webshop

Nu we de basis van de webshop hebben neergezet, kunnen we producten toevoegen. En wel op twee manieren:

  • handmatig: klik bij “producten” op “nieuw product”.
  • automatisch: importeer een .CSV-bestand.

Als je handmatig een hoofdproduct hebt aangemaakt, krijg je allerlei invoervelden. Daaronder de titel, afbeeldingen en voorraad. Probeer deze zo compleet mogelijk in te vullen. In een hoofdproduct kan je ook meerdere varianten aanmaken. Zoals kledingmaten of verschillende kleuren. Veel ondernemers met een Lightspeed-webshop gebruiken varianten, maar dat is geen verplichting.

Door middel van een CSV-bestandsimport kun je in één keer al je producten toe te voegen. Maar let op, deze manier is erg foutgevoelig. Met één import kan de hele shop verkeerd staan. Laat dit daarom altijd door een specialist uitvoeren. Ook onze medewerkers hebben ervaring met .CSV-bestanden importeren.

Zoekmachines SEO

Onder het subkopje “zoekmachines SEO” moet je alle informatie zo duidelijk en netjes mogelijk neerzetten. Hoe jij dit invult, is namelijk precies hoe Google jouw producten gaat laten zien aan mensen die via Google zoeken naar jouw producten en/of informatie. Bij het blok “SEO Preview” zie je precies hoe jouw resultaat vertoond zal worden op Google. Belangrijk hier is om unieke informatie neer te zetten. Anders krijg je een soort strafpunten vanwege duplicate content. Dat betekent dat Google jouw producten minder tot helemaal niet meer zal vertonen.

 

9. De theme editor voor alle custom creativiteit

WAARSCHUWING: maak alleen gebruik van de theme editor als je een goede basiskennis hebt van HTML/CSS, bootstrap, JavaScript en Twig (code waarmee een Lightspeed-webshop geschreven wordt). In de theme editor kun je de code van een thema aanpassen naar wens.

Die veranderingen zullen echter niet worden meegenomen met een thema-update. Schrijf jouw aanpassingen dus niet alleen goed, maar ook overzichtelijk op én maak een backup van je code. Dan kun je die backup na de thema-update weer toepassen.

Werkt iets toch niet? Neem dan contact op met de Lightspeed-developers van IQ-leads.

Als je wijzigingen gaat maken binnen de theme editor zie je dat de basisstructuur van een Lightspeed-webshop en de thema-gerelateerde aanpassingen is verdeeld in verschillende:

  • Lay-outs (geen extra items mogelijk)
  • Pages (geen extra items mogelijk)
  • Snippets
  • Assets

Maar zoals al eerder aangegeven en om nogmaals te benadrukken: Als je te weinig kennis hebt van coderen, ga dan niet met de theme editor aan de slag! Blijf hier uit, dan kun je ook niets verkeerd doen.

10. We gaan live!

De laatste stap voor een Lightspeed-webshop is om hem live zichtbaar te maken. Dit doe je door je eigen domein toe te voegen bij “instellingen -> domeinnamen & e-mailadressen”. Daarna kun je aan de rechterkant in het overzicht op een knop drukken: “stel in als standaard”.

Als alle stappen goed zijn verlopen, heb je nu een werkende Lightspeed-webshop waar klanten op een makkelijke manier hun producten kunnen aanschaffen. Het thema zelf kun je qua uiterlijk altijd blijven aanpassen. Nog een laatste tip: verander niet teveel in de betaalmethodes en verzendproviders als deze goed werken.

Share

Diensten

  • Zoekmachine optimalisatie
  • Zoekmachine adverteren
  • Social Media Marketing
  • Development

Informatie

  • Wiki IQ Leads
  • Cookies en privacy
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden

Contact

whatsappWhatsApp met ons
0172 421 411
info@iq-leads.com

Waar?

IQ Leads
Lemelerberg 25
2402 ZN, Alphen aan den Rijn
Navigeer naar IQ Leads
© Copyright 2025 | IQ Leads | Sitemap
  • Bekijk onze Diensten
✕

Kennisbank - SEO Checklist

This field is for validation purposes and should be left unchanged.
✕

Kennisbank - SEO Beginner guide

This field is for validation purposes and should be left unchanged.

✕

Kennisbank - SEO Woordenboek

This field is for validation purposes and should be left unchanged.

✕

Kennisbank - SEO Core Web Vitals

This field is for validation purposes and should be left unchanged.

✕

Kennisbank - SEA Google Search voor ondernemers

This field is for validation purposes and should be left unchanged.

✕

Kennisbank - Verkopen op Bol.com checklist

This field is for validation purposes and should be left unchanged.

✕

Kennisbank - Leadgen tips en tricks

This field is for validation purposes and should be left unchanged.

✕

Kennisbank - Internationale SEO Checklist

This field is for validation purposes and should be left unchanged.

✕

Kennisbank - CMS Keuzehulp

This field is for validation purposes and should be left unchanged.

✕

Kennisbank - Klantwaarde verhogen automation

This field is for validation purposes and should be left unchanged.

✕

Kennisbank - Whitepaper over de grens

"*" indicates required fields

This field is for validation purposes and should be left unchanged.

✕

Backlinkprofiel check

"*" indicates required fields

This field is for validation purposes and should be left unchanged.

✕

Sparsessie inplannen

"*" indicates required fields

This field is for validation purposes and should be left unchanged.

✕

Aanvraag Gratis Marketing Scan

  • This field is for validation purposes and should be left unchanged.

✕

Specialist spreken

"*" indicates required fields

This field is for validation purposes and should be left unchanged.

✕

Gratis SEO scan

"*" indicates required fields

This field is for validation purposes and should be left unchanged.

✕

SEA specialist mee laten kijken

"*" indicates required fields

This field is for validation purposes and should be left unchanged.

✕

SEO specialist mee laten kijken

"*" indicates required fields

This field is for validation purposes and should be left unchanged.