De winactie op social media: dit levert het op
Nu we de juridische aspecten hebben behandeld, is het tijd voor het leuke gedeelte. Een goed uitgewerkte winactie is voor jouw social ads campagne eigenlijk onmisbaar. Het levert je namelijk een boel extra aandacht op. Mensen zullen de actie immers liken en delen, of je hier om hebt gevraagd of niet. Je actie komt dan terecht in de feed van steeds meer mensen die je actie ook gaan liken en delen.
Een ander bijkomend voordeel is dat jouw oudere berichten ook opnieuw aandacht krijgen. Je doelgroep, en daarbij je (potentiële) klanten worden hierdoor groter.
Het is wel mogelijk dat je mensen aantrekt die niet binnen jouw doelgroep vallen en dus geen aankoop bij jou zullen doen. Deze ‘’schade’’ werkt alleen niet op tegen de aandacht die je verwerft.
Een goed werkende winactie zorgt dus voor een toename van jouw bekendheid, en daarmee bekendheid van jouw merk. Wanneer je potentiële doelgroep groter wordt, wordt ook je omzet en dus winst vanzelf groter. Het succes van een winactie is uiteraard afhankelijk van je doelstelling. Deze doelstelling kan van alles zijn, maar daar lees je in de volgende alinea meer over.